Novo leto, nov optimizem

Jasno, da se ne predam po enem porazu. Tako ali tako je vse skupaj predvsem poskus – saj nisem mislil, da bi se res najedel svojega riža, še predvsem ne prvo leto. In zima je ravno prav dolga, da pozabiš, da si vse poletje in pol jeseni pričakoval, da bo nekaj prav posebnega uspelo.

Ko še niti ni bila jesen, sem preveril, ali se da kupiti kakšna nova semena, ki bi jih preizkusil vzporedno z lanskimi. In se jih je dalo. Odločil sem se za tri nove sorte iz starega sveta: italijanski Titanio, portugalski Ponta Rubra in uzbekistanski UzROS. Semena sem dobil aprila, takoj v začetku maja sem jih dal kliti in bil kar zadovoljen s kalivostjo (nad 80 %). Malo je zaostajal UzROS (65 %), a ker sem zanj uporabil drug tip zemlje, je možno tudi to, da je bila kriva zemlja.

Z dvotedenskim zamikom sem nato posadil še lanske sorte Dubovski, Hajajuki in Jukihikari. Semena sem hranil pri sobni temperaturi, kar pa ni bistveno vplivalo na kalivost, saj je bila okrog 80 %. Sadike sem presadil v posode, ki jim enostavno rečem kar terase (ker so postavljene ena nad drugo na rahlem bregu), in zdaj redno dolivam vodo, tako da je zemlja ves čas mokra, ni pa poplavljena.

Ob spremljanju rasti v koritih pa sem prišel do še enega možnega razloga za lanski neuspeh pri razvoju zrn. Korita so črna in se v sončnem vremenu precej segrejejo. Možno bi bilo, da je bila v času razvoja zrn temperatura zemlje previsoka. Stranice korit so namreč izpostavljene soncu, kar je drugače kot pri potopljenih terasah v ravnini terena. V tropih so dnevne temperature sicer lahko nekoliko nad 30 °C, pri nas pa so dnevne temperature poleti lahko že brez dodatnih dejavnikov tudi okrog 35 °C, z upoštevanjem segrevanja plastike pa verjetno precej več.

 

 

Leave a Reply

