Jesensko razočaranje

Prišla je jesen, približeval se je čas žetve. Riž je žito in žetev je takrat, ko se stebla obarvajo zlato. Vse v redu. Edino eno mi ni šlo v račun – zakaj ima moj riž pokončne klase, v tropih pa so klasi povešeni. V svojem neizmernem optimizmu sem si mislil, da imam pač take sorte – kdo pa ve, kako raste riž na Hokaidu in kako ob Črnem morju? Potem pa sem enkrat malo potipal zrna v klasih… in zrn ni bilo nikjer.

Pa toliko truda, pa toliko pričakovanja… Kaj bi neki lahko šlo narobe? Ena od možnosti bi lahko bila prenizka temperatura v času, ko se razvijajo cvetovi. Tega nisem mogel preveriti, a verjetnost, da bi bilo krivo to, je zelo majhna. Prvič, sadil sem pozno v sezoni in drugič, pri treh sortah, ki so cvetele z zamikom par tednov, je praktično nemogoče, da bi bila temperatura nizka ves ta čas. Poleg tega so sorte na osnovi japonske podvrste na nizke temperature manj občutljive kot tropske in tri moje sorte izhajajo iz te podvrste.

Druga možnost, o kateri pa si nisem mislil, da je možna, pa je preveč dušika v zemlji. V literaturi je nekaj podatkov, ki kažejo, da prebitek dušika lahko povzroči, da se zrna ne razvijejo. V koritih sem uporabil precej kupljene zemlje v vrečah. Čeprav sem izbral najcenejšo, kaže, da je v njej vseeno dodanega nekaj dušika. V nekaterih koritih je sicer na dnu bilo nekaj vrtne zemlje, na vrhu pa vedno še kupljena in korenine riža so verjetno ostale le v zgornji plasti.

Edini način, da bi ugotovil, ali je kriv dušik v zemlji, je bil, da primerjam zrnje riža v koritih in riža na gredah. Na gredah je zemlja dokaj pusta, a tam je šlo za suho vzgojo, medtem ko sem v koritih kolikor se je dalo pazil na to, da je bila zemlja dobro namočena, če že ni bila poplavljena. Prava primerjava torej ni bila možna, za povrh pa zrn nisem želel preverjati, dokler so še bila na rastlinah. Odločil sem se, da počakam do žetve, saj pri rastlinah nikoli ni več poti nazaj.

Leave a Reply

