Vipavski riž, junij 2016

Riž napreduje, ampak počasi. Kakšen teden nazaj sem se že bal, da bo vse skupaj prepozno, da bi letos lahko dobil kaj domačih semen. Zdaj pa se bojim, da bo mogoče riž začel predčasno cveteti. Nekje sem prebral, da če je nekaj dni zapored temperatura nad 30 stopinj, to sproži cvetenje, ne glede na to, kako majhne ali velike so rastline.

Zdaj so riži še zelo majhni. Ker imam toliko vzporednih poskusov, je težko razložiti, kaj vse se dogaja na različnih delih vrta in z različnimi sortami. Na kratko: tam, kjer kaže najbolje, je riž visok vsega kakšnih 20 cm in se je v širino razširil na 5-7 poganjkov. Na osnovi tega, kar se prebiral spomladi na spletu, sem imel vtis, da se širjenje v pahljačo začne kasneje, ne ko ima rastlina 3-5 listov, a pri meni se. In čeprav naj bi riž zrasel do 50-100 cm višine, zaenkrat še nič ne kaže, da se bo to res zgodilo.

Tam, kjer imam riž posajen v suho gredo, je rast bistveno bolj počasna kot tam, kjer sem si v koritih naredil močvirje. Od takrat, ko sem ga presadil na prosto, je v skoraj 3 tednih zrasel samo za en list. Sicer je šok pri presajanju pričakovana stvar, pa tudi to, da riž na suhih poljih na začetku napreduje počasneje kot v poplavljenih poljih, a razlika je zdaj že večja kot je pričakovano.

Če bi bilo vse v redu, bi prve cvetove lahko pričakoval okrog 20. julija, vsaj pri mojem letošnjem urniku dela in letošnjem vremenu. To je optimalni scenarij, možnih pa je še dosti drugih, manj ugodnih.

Sporočim, ko bo kaj novega.

Leave a comment